2020年8月27日 星期四

我將大師的祈求翻成了英文
祈求
詞/星雲大師 曲/楊詠譜
英文翻譯:董譯
我常常再自想
我來自什麼地方
我細細在思量
我將去什麼地方
憶往事 罪孽深重 怎不悲傷
望前程 十字街頭 只有我徬徨
佛陀 佛陀 偉大的佛陀
我依靠在您的座旁
告訴我一個光明平安的地方
Pray
lyrics
by Master Nebula
music
by Yang Yupu
Text Translated by Dong Yee (Elizabeth Dong)
I often ask myself
where I am from?
carefully l am deliberating
where I shall go on ?
looking back the past, grievously sinful
I cannot help but feel sad and down
looking forward the future, streets crossed,
only I am in a great quandary on
Buddha, Buddha, the Greatest  Buddha
I rely beside your seat
Please tell me how will a bright and  peaceful  place be found

沒有留言:

張貼留言

 他不給先給她道歉,她無法原諒他