2020年9月12日 星期六

倉央嘉措~見與不見 See me or not 中英文



See me or not see me  Chinese poem by Cangyangjiacuo 

English translated by Elizabeth Dong (Liz)in 2008 on FB 麗滋 首次翻譯在臉書

It does’t matter if you see me or not

倉央嘉措

你見,或者不見我


I’m right there


我就在那裡


with no emotions.


不悲不喜


It does’t matter if you miss me or not


你念,或者不念我


the feeling is right there


情就在那裡


and it isn’t going anywhere


不來不去


It does’t matter if you love me or not


你愛或者不愛我


love is right there


愛就在那裡


and it’s not going to change


不增不減


It does’t matter if you are with me or not


你跟,或者不跟我


My hand is in your hand


我的手就在你的手裡


and I’m not going to let you go


不捨不棄


let me embrace you


來我懷裡


Or


或者


let me live in your heart to eternity


讓我住進你的心裡


love in silence


默然相愛


joy with calmness

寂靜喜歡


第二次翻譯在Elizabeth Dong 的臉書粉絲專頁上(該專頁在2017年4月8日晚3時左右被駭。

 你見,或者不見我,

  我就在那裡,

  不悲不喜;

  你念,或者不念我,

  情就在那裡,

  不來不去;

  你愛,或者不愛我,

  愛就在那裡,

  不增不減;

  你跟,或者不跟我,

  我的手就在你手裡,

  不捨不棄;

  來我的懷裡,

  或者,

  讓我住進你的心裡

  默然 相愛

  寂靜 歡喜

  (See Me or Not)

  Meet, or not

  Whether you meet me, or not

  I am right there

  without sorrow, or joy

  Whether you miss me, or not

  Affection is right there

  without coming or going

  Whether you love me, or not

  Love is right there

  without increasing or decreasing

  Whether you connect me, or not

  My hand is right in yours

  without parting or abandoning

  Come into my arms and heart

  Or

  Let me stay in your mind

  In silence

  In love

  In quietness

  In happiness

第三次整理於2013年重頗於臉書

It's doesn't matter if you see me or notI am standing right therewith no emotion

君見吾兮,見如不見兩相見。吾已見君,不留空念。

 It's doesn't matter if you miss me or notthe feeling is right thereand it isn't going anywhere

君憶吾兮,憶如不憶兩相憶。吾已憶君,此情相繫。 

It's doesn't matter if you love me or notLove is right thereand it is not going to change

君慕吾兮,慕如不慕兩相慕。吾已慕君,但憑留處。

 It's doesn't matter if you are with me ornotMy hand is in your handand I am not going to let go

君伴吾兮,伴如不伴兩相伴。執吾之手,千帆側畔。

 Let me embrace youor let me live in your heart to eternity

擁君已入情三世,不生不減朗心珠

 Silence. LoveCalmness. Joy

是色是空性,自在仰悅門。

沒有留言:

張貼留言

 一個真正深愛妳的人,會把妳放在他們生命中的重要位置,願意為妳奉獻時間和精力。 他們會專注於妳的動態,並專注於妳的喜怒哀樂,在妳需要時給予陪伴。 這種悔悟不是短暫的熱情,而是長期的、持續的。 他們不會因為時間的流逝而淡漠對妳的感情,反而會與妳共同成長,分享生活的點點滴滴。 一個深...