2014年11月10日 星期一

Movie moguls gather at LA film summit

Movie moguls gather at LA film summit

By Cindy Liu in Los Angeles ( China Daily )
Movie moguls gather at LA film summit
[Photo by Yong Kai/Asianewsphoto]
Chinese people love to socializeand this is a key factor in the country's love affair with thesilver screen.
"Chinese people are social animals - there is a huge increasing middle-class population whodo not go home after work like most middle-class people in the US would do," said TangXiaominchief executive vice-president of the China Culture Industrial Investment Fund,which invests in WeChat Films.
"They connect on WeChatand they go to watch filmsI believe the social media platform inChina is actually more mature than in US."
Tang's comments came at the fifth annual US-China Film Summitproduced by the AsiaSociety Southern Californiaon Nov 5 at the Millennium Biltmore Hotel in downtown LosAngeles.
"Secondthe density of the population in metropolitan areas is much more larger than in theUS," he continued. "Thirdin small cities and countryside regionsthere are manytheatergoersand these people are usually not included in the national official statisticsThus,the actual film market is larger than 30 billion yuan ($4.9 billion)."
Featuring five panel discussionsthe summit focused on trends in US-Chinese co-productionand examined new dynamics in cross-border entertainmentincluding film financethedevelopment of television programs and the rapid convergence of old and new media inChina.

Movie moguls gather at LA film summit

By Cindy Liu in Los Angeles ( China Daily )
Movie moguls gather at LA film summit
An American film advertisement in a cinema in Hubei province.China's growing middle-class have a huge appetite for filmsLiuJunfeng/China Daily
Ted Sarandoschief content officer for NetflixCharles RivkinUS assistant secretary of statefor economic and business affairs and the former CEO of the Jim Henson Coand MiaoXiaotianpresident of the China Film Co-Production Corpgave speeches during the dayfollowed by panel discussions and a dinner afterward.
Rivkin said that "economic relationship boosts the relationship of China and the USand filmis the best example of a win-win economic relationship between the two markets."
Topics includedBeyondInside the process of creating US-Chinese tentpole filmsNewPlayersFresh forces in cross-border film financeSerial DreamsOpportunities andchallenges for developing episodic programs for broadcast TV or digital distributionContentConvergenceHow BaiduAlibaba and Tencent are changing the worldand The C-SuiteViewBig-picture strategies for US-China film.
Jack Gaoboard member of WeChat Filmswho formerly served as senior corporate vice-president of News Corp., explained that the social media platform with 600 million mobileusers in China has huge market potential.
Jeffery Soonga partner with Chin Cultural & Entertainment Investments LPmentioned thatthe Chinese audience is "picky and hard to satisfyChinese filmmakers have to make theirproducts appeal to Chinese audiences even more than Hollywood filmsotherwiseinvestorswould rather invest in Hollywood films as they know they will make money."

沒有留言:

張貼留言

 像妖女這種只會坑蒙拐騙的